Tiigrikutsu tisku

Lisainfo

  • Projekti nimi:Tegusad mesimummud
  • Piirkond:Ida-Virumaa
  • Kooli nimi:Kohtla-Järve lasteaed kirju-Mirju
  • Klass/rühm:lasteaed
  • Tegevuse juhendaja:Merle Korsten, Valve Salutamm

Mesimummude rühmas on vahva poiss Rasmus, kellele meeldib alati midagi huvitavat välja mõelda. Tema ideedest saavad alguse paljud huvitavad tegevused rühmas.

Kuna tähtis on laste loovuse toetamine ning läbi mängu õppimine, siis on järgnev lugu tema ühest ideest alguse saanud huvitav ja sisukas nädal.

Ühel hommikul tuli Rasmus lasteaeda teatades, et tema on „Tiigrikutsu onu”. Mida see tähendas, pidi selguma kui õpetaja otsib arvutist „Tiigrikutsu” laulu. Peale laulu kuulamist ja laulmist hakkasid arenema erinevad tegevused. Esmalt otsustas Rasmus omale teha papist kitarri. Kuna tegevus oli huvitav, siis otsustasid teised poisid ka hakata meisterdama. Nii valmisid kitarrid, mandoliinid, viiulid, klaver ja trumm. Pillid ei teinud küll häält, aga sellest polnud hullu. Arvutist tulev muusika koos poiste enda lauluga muutis asja päriseks.

Nädala lõpuks jõudis Rasmus otsusele, et tuleb teha ka kaabu nagu on see Joel Steinfeldtil. Kaabud saidki tehtud ja õhtul kirjutas Rinaldo valmis ka kuulutuse – TIIGRIKUTSU TISKU. TULGE KÕIK.

Kuna Rasmus oli idee algataja, siis tema juhendamisel paigutati publikule istumiseks padjad. Muusikud haarasid pillid, ning arvutist valiti muusika, mille saatel mängiti. Kui peo alguses publik vaatas rahulikult, siis varsti olid kõik juba koos tantsimas.

Laste jaoks oli tähtis see, et nende mõtetega tulid kaasa ka õpetajad, kes vajadusel aitasid ideede teostumisel. Ühe lapse algatusest said indu ka teised, sest valmiv asi oli huvitav. Teised lapsed olid nõus, et peo üldise juhtimise võttis enda peale Rasmus, kuna tema oli idee välja käinud. Muusikuteks said need, kes olid pille valmistanud. Kuulutuse valmistas poiss, kes selleks soovi avaldas. Publikuks olid kõik teised lapsed, aga peo käigus olid muusikud lahked lubama ka teisi oma pillidega mängima.

Kuna tegevus pakkus lastele huvi ja idee oli nende endi hulgast tulnud, siis põhilisteks tegutsejateks olidki nad ise. Lapsed valisid endi hulgast juhi, kelle mõtteid teostati. Kui mõni asi oli natukene raske, siis aitasid õpetajad leida lahendusi erinevate variantide hulgast.

Kuna Rasmusele meeldis väga Tiigrikutsu laul, siis tema ideest said alguse erinevad tegevused, mis olid seotud muusiku elukutsega. Koos jõuti selleni, et muusika tegemiseks on vaja pille. Kui soovid publikut kuulama, siis on vaja kirjutada kuulutus. Hea muusika korral tantsib ka publik kaasa. Lõpptulemuseks on hea publiku korral ka muusikutel hea olla.

Kogu nädala kestnud tegevus pakkus lastele mitmekülgseid meisterdusi. Isegi kui saabus reede, siis idee algataja Rasmus lohutas teisi, et esmaspäeval saab taas seda edasi mängida. Lastele pakkus rõõmu, et nad said luua midagi, millega teistele head meelt teha.

Läbi Rasmuse idee muutus nädal huvitavamaks ja lapsed said kõik sellest osa. Igaüks leidis omale meelepärase tegevuse, mis just temale meeldis.
Hea on see kui tuleb idee lapselt endalt. See annab võimaluse, et kogu tegevus kulgeb pikemalt ja pakub lastele rohkem huvi. Olenevalt teemast on võimalik sisustada tegevustega ühte päeva või isegi tervet nädalat.