Uudised
Edupeegli abil väljus organisatsiooni kvaliteedi hindamine ja enesearendus kiviaja tasemelt
Piret Torm-Mirontšik „Ettevõtliku kooli“ programmijuht
Valminud on innovaatiline tööriist sisehindamise ja seire läbiviimiseks digitaalses keskkonnas. Edupeegel lihtsustab andmete kogumist, muudab asjaajamise sujuvamaks ja mugavamaks ning võimaldab uudset ja tõhusat meeskonnatööd.
Aasta tagasi, kui üle-eestilise koordinaatorina tööd alustasin, oli standardi digitaliseerimine juba jõudnud otsuseni, mille kinnitas haridusministri käskkiri. Standardi digitaliseerimine tähendab digitaalse keskkonna loomist, kus õppeasutused saavad end analüüsida ning toimuvad seire eri etapid. Idee on tulnud meie võrgustikuga liitunud õppeasutusest, kuid kahjuks ei tea ma, kes oli selle õhku visanud innovaatiline juht või haridustehnoloog.
Ideest esimest korda kuuldes olin skeptiline. Oman mitmekülgseid kogemusi kvaliteedi hindamise valdkonnas ja polnud päris kindel, kuidas uus tööriist selle valdkonnaga sobib. Kas see ikka vastab kõikidele vajadustele või pigem takistab protsessi ja muudab selle veel keerulisemaks?
Asusime teele. Esialgu oli paras nuputamine, kuidas ja kuhu üldse liikuda. Kaasasime Tallinna Ülikoolis Mart Laanpere, kes liitunud õppeasutuste vajadusi välja aitas selgitada ja oodatava tulemuse juba pisut lähemale tõi.
Järgmiseks tuli leida projektijuht, et idee tehniline teostus võimalikuks muutuks. Ajakava oli väga ambitsioonikas, aga õnneks jäi nõusse „Ettevõtliku kooli“ programmiga liitunud Rääma Põhikooli nutikas haridustehnoloog Mart Kimmel.
Suvi möödus Mardiga hankerägastikus orienteerudes, mis oli väga keeruline ja aeganõudev. Sügisel läks sisuliseks tööks.
Edupeegli edukaks pakkujaks osutus Digipeegli looja 5D Vision ning nende esindajad Kullar Kert ja Kristjan Adojaan. Praeguseks võime julgelt väita, et jääme igatsema neid pikki ja keerulisi arenduskoosolekuid, kus tuli ennast sageli proovile panna ja leida ühine keel IT-maailma esindajatega.
Millest digitaalsel keskkonnal selline nimi? Eneseanalüüsi ja organisatsiooni kvaliteedi hindamise eesmärk on toetada enesearendust. Edupeegel on Tallinna Ülikooli tellimusel loodud Digipeegli edasiarendus. Sealt ka nimi: Edupeegel. Uus tööriist peegeldab õppeasutuste edukust.
Mäletan hästi Edupeegli testimist ja väikest hirmu tuleviku ees. Tööriist oli aga lihtne, atraktiivne ja mugav, säästis aega ning tulemus oli kohe silmaga näha. Kõhklused kadusid. Õnneks ühinesid minu arvamusega koolide ja lasteaedade testijad. Teine testimine kitsamas meeskonnas osutus juba veidi suuremaks väljakutseks, sest olime otsustanud katsetada kõiki Edupeegli võimalusi ja vaadata mööda Mardi loodud juhendist, aga sellest etapist on vähemalt mõned väga meeleolukad mälestused.
Kokkuvõtlikult on olnud suur ja aeganõudev väljakutse, kuid oleme valmis saanud tõeliselt uuendusliku tööriista: sisehindamine ja seire on võimalik läbi viia digitaalses keskkonnas, mis on oluliselt mugavam kui senini kasutusel olnud docsi verisoonid. Edupeegel lihtsustab andmete kogumist, muudab asjaajamise sujuvamaks ning pakub võimalust uudseks ja tõhusaks meeskonnatööks. Uuendusena on Ettevõtliku Kooli kvaliteedimärgis võimalik saavutada 85% saavutamisel tasemest, et toetada õppeasutuste omanäolisust. Lisaks saab võrgustik kasutada eneseanalüüsi ja seire tulemuste põhjal eduplaani edasiste parenduste kavandamiseks. „Ettevõtliku kooli“ programmi jaoks tähendab uus tööriist ülevaadet programmi arengutest ja vajalikest parendustest.
Projektijuht Mart Kimmel on algusest peale tööriista edukusse uskunud. Naljatades ütleb ta, et lõpuks oleme jõudnud kiviajast välja.
Suur tänu Edupeegli perekonnale! Mart Kimmel on olnud kogu teekonnal suureks toeks ja abiks, Kristi Kamlat aitas meid hanke keerulistest teemadest läbi, Mart Laanpere toetas nõu ja jõuga nii idee väljaarendamise juures kui ka hiljem oma oskuste ja teadmistega. Suur aitäh meie armsatele maakonna koordinaatoritele Eliis Ermelile ja Marve Millendile, kes arenduses kaasa lõid ja ühise keele leidmiseks alati appi tõttasid. Suur tänu, Kulla Kert ja Kristjan Adojaan, meeldiva ja paindliku koostöö ja suurepärase tulemuse eest!
Aitäh, MTÜ Maakondlikud Arenduskeskused ‒ tegus meeskond, kes on protsessi nõu ja jõuga toetanud.
Meie võrgustiku õppeasutustele soovime tulemuslikku ning mõnusat katsetamist!
Allikas: Õpetajate Leht