Võrgustiku õppeasutused
Roosna-Alliku Põhikool
Järvamaa
Teksti suurus
Kontrastsus
Järvamaa
Ettevõtlik õpe ei ole imemudel, mille elluviimiseks aetakse sõrmega järge, vaid elustiil, mis rikastab kõiki osalejaid ja loob võimaluse ettevõtliku noore kujunemiseks. „Hõbetaseme standard kinnitab kogu koolile, et ollakse õigel teel ning meie elustiil väärib hoidmist ja arendamist.“
Virge Ong, Sõmeru põhikooli direktor
Õpilastel ja õpetajatel on võimalus end proovile panna erinevates väljakutsetes, julgus mõelda „kastist välja“, teha koostööd erinevate partneritega.
Marje Eelmaa, Väike-Maarja Gümnaasiumi direktor
STANDARDi rakendamine aitab hinnata meie edukust erinevates valdkondades. Enesehindamise tegemisel saime ülevaate oma asutuse kitsaskohtadest ja kus oleks rohkem vaja pingutada.
Margit Ojaots, Koonga kool õpetaja
Hargla Kooli prioriteediks on õpilase individuaalse võimekuse märkamine ning hariduse andmine vastavalt õpilaste võimetele. Eesmärk on noori valmistada ette toimetulekuks igapäeva ja tööeluks ning seeläbi arendada ettevõtlikkust. Ettevõtliku kooli standard on hea tööriist õppetegevuse sisehindamiseks. Ettevõtliku kooli hõbetaseme saavutamine on Hargla Koolile kvaliteedimärk ning annab teadmise, et ollakse teel õiges suunas.
Hargla Kooli endine direktori Juta Kond
Meie lasteaia põhiline ülesanne on luua keskkond elurõõmsate, ennast usaldavate, uudishimulike, avatud ja tahtejõuliste inimeste kasvamiseks. „Ettevõtlik Kool“ on haridusprogramm, mis just sellist mõtteviisi toetab!
Ene Nool, Rakvere Rohuaia Lasteaia direktor
Kuna Tapa Pisipõnni lasteaia üheks oluliseks eesmärgiks on elus hästi toimetulevate, positiivse minapildi ja ellusuhtumisega, julgete ning teotahteliste laste ellu saatmine, siis on ettevõtlusõpe just see valdkond, mis aitab seatud eesmärgini jõuda. Standard aitab üheselt mõista ettevõtlikkuse olulisust ja toetada ettevõtliku õppe sisu, -tegevusi ja selle ellu rakendamist.
Leevi Ivainen, Tapa Lasteaed Pisipõnn õppealajuhataja
Ettevõtliku kooli puhul võib esile tuua selle, et õpilased saavad turvalises keskkonnas katsetada ja proovida läbi elulisi situatsioone. Õpilaste omaalgatus, ettevõtlikkus ja kindlus kasvab, mille pealt on neil edaspidi igapäevaelus vast rohkem julgust riskida ja ise oma elu juhtida.
Marika Kaljula, Tamsalu Gümnaasiumi õppealajuhataja
Ühe vaatevinklina on kindlasti ka oluline väike sund vaadata enda sisse. Ja näha seda, mis tegelikult on päris hästi, kaaslasi selle eest kiita! Ning samas tunda ka seda, mida saaks veel paremini – paremini näidata, paremini tutvustada, paremini teha, paremini kirja panna!
Greete Toming, Haljala kooli avalike suhete ja projektijuht, EVK koordinaator
Ettevõtlik õpe on kooli jaoks väga oluline, et osaleda võrgustiku töös, õppida üksteiselt, tunda koostööd tehes ning projektides osaledes õlg-õla tunnet teiste koolidega. Ettevõtliku Kooli võrgustikus oldud aastad on muutnud õpetajaid ja õpilasi uudishimulikumaks, oleme kogenud, et mitmedki esialgu võimatuna tundunud ülesanded on võimalikud. Oleme saanud uusi koostööpartnereid, laiendanud koolis toimuvate ürituste spektrit. Ja – mis kõige tähtsam – meie õpilased on saanud kogeda ise vastutamise, ise tegutsemise ja ka õnnestumise rõõmu.
Anne Endjärve, Kohtla-Järve Järve Kooli direktor
Osalemine Ettevõtliku Kooli haridusprogrammis on suunanud aasta-aastalt üha enam ja teadlikumalt ettevõtliku mõtte ja hoiaku kandmisele ning rakendamisele kooli igapäevastes tegevustes. Hõbetase tõstab meie enesekindlust seatud sihil edasi liikuda ning on kinnitus, et oleme teinud head tööd. Eelkõige on see õpetajate tegevuse ja mõtteviisi tunnustus.
Anneli Mand, Väätsa Põhikooli direktor
Kooli arengukava eesmärgid ühtivad Ettevõtliku kooli programmi sisu ja indikaatoritega: programmi kogu kontseptsioon on väga kenasti kooskõlas nüüdisaegse õpikäsitusega. Mäletan, kuidas programmi sisenemisel läbitud meeskonnakoolitusel tundsime üksmeelset innustust oma kooli tegevuste analüüsimiseks Ettevõtliku kooli enesehindamise süsteemis. Kooskõla tekkis ka meie alusväärtustega, kus avatus ja ettevõtlikkuse toetamine on olnud olulisel kohal.
Ülle Matsin, Viljandi Gümnaasiumi endine direktor
TULEM aitab õpetajal üles ehitada tundi, mis on õppijakeskne ja väga sihitult suunatud õpieesmärkide saavutamisele. Püüan seejuures õpilasi kaasata algusest peale: mis on eesmärk, kuidas selleni jõuame, millised on parimad meetodid, tagasiside saavutatu kohta. Kui noorel on igal sammul võimalus kaasa rääkida juba lasteaiast peale, tekib temas see harjumus ja soov kaasatud olla ja ka vastutada tulemuste eest. Seeläbi kujunevad noored, kes on harjunud kaasa mõtlema ja lahendusi leidma. Kõige raskem on mul olnud usaldada õppija valikut, leppida pikema ja käänulisema teekonnaga eesmärgi suunas, komistada, kukkuda ja kriimulise, kuid lõpuks siiski õnnelikuna kohale jõuda. Ma usun, et sama kogevad ka õppijad.
Kristi Goldberg, Toila Gümnaasium õpetaja