Läänemaa Ühisgümnaasium “Praktilise turunduse koostööprojekt” (kategooria “Põnevaim tund” nominent)

“Praktilise turunduse koostööprojekt” on üle-eestilise edulugude konkursi 2019 nominent kategoorias “Põnevaim tund”. 

Läänemaa Ühisgümnaasiumi ja Põlva Gümnaasiumi praktilise turunduse projekti eesmärgiks oli muuta mõlemas koolis turunduse kursus praktilisemaks, tehes koostööd omavahel ja kohalike ettevõtetega (Tarbijate Ühistu). Omavahel tutvuti esmalt jaanuaris 2018 videosilla kaudu, veebruaris toimus ühine seminaripäev Pärnus ja maikuus toimus lõpukonverents, kus tulemused võeti kokku ja anti väljundid Tarbijate Ühistu esindajatele.

läänemaa ühisgümnaasium

Foto: Läänemaa Ühisgümnaasium

Praktiliste tegevuste käigus valmisid kokku kümne Põlva ja Haapsalu kaupluse turuanalüüsid. Sisendid uuringuteks andsid Tarbijate Ühistu esindused, uuriti COOP kaupluste ja nende konkurentide valmistoidu, pagari- ja kondiitritoodete sortimenti, hinnakampaaniaid, reklaami, väljapanekuid, müügivõtteid. Töö teostati töölehtede alusel, andmed sisestati ühisesse Exceli tabelisse, mille alusel valmisid turuanalüüsid, hinnavõrdlused. Praktika käigus otsiti vastuseid – millised on kaupluste tugevused ja nõrkused, milliseid tooteid noored pigem ostaksid/ei ostaks ja millised võiksid olla vaadeldud tooterühmade osas võimalikud muudatused, millised on mõjusamad turundusvõtted,- kanalid. 

Projekti tulemused sisestati ühisesse Padlet keskkonda, need on aluseks edaspidi uutele õpperühmadele kas analüüsiks või teiste toote-/teenuseturgude uurimiseks. Õpilased osalesid uuringulehtede väljatöötamisel, kahe konverentsi ja videosilla korraldamisel, tutvustusmaterjalide ja analüüside valmimisel. 

Projekti väljundid on seotud reaalse eluga – rühmade ettepanekud on Tarbijate Ühistu kauplustele aluseks muudatuste tegemiseks, tootearenduseks ja keskkonnatingimuste parendamiseks kauplustes – klient on kuningas!